среда, 14. август 2013.

Kragujevac

1. Kragujevac

Kragujevac je sa 179.417 stanovnika na teritoriji Grada, prema popisu iz 2011, i 150.835 u samom gradskom naselju četvrti grad po veličini u Srbiji (ne računajući Kosovo i Metohiju), i sedište Šumadijskog okruga, a nalazi se oko 120 kilometara južno od Beograda.

Kragujevac je značajan privredni, kulturni, obrazovni i zdravstveni centar Šumadije, Pomoravlja i susednih regiona. Makroregionalni je centar za regione: Čačka, Kraljeva, Užica, Jagodine, Kruševca, Smedereva, Požarevca i severnog Kosova. Do 1990. godine Kragujevac je bio 5. grad po razvijenosti u SFRJ odmah posle slovenačkih gradova. Početkom 1990-ih godina grad postaje jedan od siromašnijih gradova u Srbiji. Danas je Kragujevac ponovo jedan od najjačih administrativnih, kulturnih, finansijskih, industrijskih i političkih centara u Srbiji.
  (iz VIKIPEDIJE)

2. Ko je sada na vrhu solitera?!

Nedavno sam posetio grad u kom sam odrastao, pa sam fotografisao soliter u kome sam nekada stanovao. Takva prilika se ne pruža tako često. Jednom u dve-tri godine, možda i ređe.

Stanovao sam na poslednjem spratu, devetom. Na vrhu solitera. Sa te pozicije se čitav grad video!

Prošle su godine, decenije... I čak i da sam ostao da živim u rodnom gradu - ne bih više bio na vrhu. Jer sada su na vrhu oni koji stanuju na desetom, a ne na devetom spratu.

A, eto, ja više volim neparne nego parne brojeve, i nikada ne bih pristao da stanujem na desetom spratu.

3. Prolazite, prolazite...

Prolaznici prolaze gradom dok ja u poslastičarnici sedim potpuno sam. Toliko sam da slobodno mogu da kažem: 
"Ja sam sam... Prokleto sam..." Ali, ko za to mari?!

Za razliku od mene, prolaznici su opušteni, zadovoljni. Spuštaju se niz ulicu dok se njihova tela, kao u nekom plesu, gibaju levo i desno...

4. Samoproglašeni administrator

Ponekad se i tako nešto dogodi: da grupa na Facebooku ostane bez administratora.
Postoji grupa i nekoliko članova, ali Administrator je odlučio da odustane od dalje avanture.
Da li je to kraj grupe? Da li se ona se gasi, nestaje, kao i sećanja na leto kada se gluvarilo u gradskom Parku na kraju grada...
Ti tinejdžeri (slučajno?!) iz mog rodnog grada: možda su upravo te godine maturirali ili nisu imali novca da odu na letovanje, i Grad im je bio SVE! APSOLUTNO SVE... Srpski grad, i meni dobro znan...
Mogu Vam reći kako se grupa zove: Sreten Mladenović Mika 1916-1942. Ispisane godine jesu godine rođenja i smrti S. M. Mike narodnog heroja. Nije ih imao previše: dvadeset i šest.
Nešto je značio u jednom vremenu. Međutim, TO vreme se istrošilo, i u NEW AGE-u ON ništa nije značio. Neko je procenio da su ideali za koje se S. M. Mika borio i umro bili LAŽNI.
Zato niko nije vodio računa o njegovoj bisti u Velikom gradskom parku... Kao u priči o "Tužnom princu" Oskara Vajlda...
Tako sam postao administrator Mikine grupe na Facebooku...
Grupe koja je isfurala svoj fazon, izgubila svrhu, i može mirno da se ugasi, nestane.
Sada kada je dobila administratora i nekoliko novih članova možda će opstati još neko vreme?
Možda?

 5. Skver (scena iz filma KRVAVA BAJKA)

ONE godine kada sam napustio Kragujevac, na skveru kod današnjeg hotela Zelengora, se nalazila ratna mapa Evrope iz 1941. godine. 

U gradu se snimao film o streljanju u Šumaricama i za potrebe filma skver je preuređen da izgleda kako je izgledao u jesen 1941. godine. Bilo je u tome nečeg grotesknog: da se u komunističkoj Srbiji mesecima (film je odavno bio završen, održana je i svečana premijera) šepuri mapa koja prikazuje pobede i napredovanja nemačke fašističke vojske.

Нема коментара:

Постави коментар