среда, 12. август 2015.

Linč „jugo-amerike”

Komentari

Neven Milojević | 31/07/2015 09:18
Nikako da pročitam kakva znanja o privredi ima Bojan Đurić? Ovo što on piše, kao i ono prošli put ("što izbegavamo svinje, pa svinje su nas održale kod kneza Miloša" - tako nekako) liči mi na mudrovanje čoveka koji čita štampu i čini mu se da bi sve bolje uradio. A ima priliku u Privrednoj komori da se iskaže sasvim konkretno, naročito zato što je predsednik Privredne komore potpuni amater za privredu!

au mile | 31/07/2015 10:21
Пример логичке грешке pars pro toto. Било је и других пројеката (не пуно али их је било) који су били успешни. На пример тенк Т-84 оји је по својим перформансам потпуно задовољавао ондашње (а вероватно би и данашње) тржиште наоружања. И онда се по кључу купола производила у Славонском броду, хидраулика у Трстенику, у Словенији прецизна механика итд. Хтели ми да признамо или не, овакви пројекти (успешни) су једини кључ развоја земље. И то мора да нам буде императив, као јапанска максим извоз или смрт. Морамо схватити да једино производња ваљаног и доброг производа (а тако нешто је могуће само ако се удруже снаге на нивоу региона) обезбеђује будућност у свету пуном оштре конкуренције. Ми свету не можемо продавати сировине које немамо, услуге које никоме не требају (нисмо Швајцарска, немамо банке).
Долазимо до тога да једино можемо продати квалитетан и јефтин производ који морао осмислити и направити као основ за опстанак. Јужна Кореја, Јапан, Сингапур, Кина су добри примери.

željko puškar | 31/07/2015 11:09
Zašto "pljujete"po svemu što se nekada proizvodilo u Srbiji.Osobito su vam meta Zastavina vozila.Da nisu bila tako loša svjedoči lijep broj koji se kreće još i po putevima Hrvatske.Sam sam "poderao" dvije Zastave 1o1,svaka je prešla preko 2oo ooo kilometara i prodana u voznom stanju.Motori u niima naši beogradski iz fabrike koja vjerojatno ne postoji.Izvoz Yuga u Ameriku prestao je 1988.godine,bio je to prevelik zalogaj za Zatavu,nije mogla ostvariti logistiku.Pogledajte koliko se velikih koncerna okliznilo na američkom tržištu sa pojedinim tipovima vozila.Nije sve bilo loše što je Srbija nekad proizvodila.....
Sada ne proizvodi ništa.

Miloš J. Kosovac | 31/07/2015 12:36
Jedan od plaćenih veseljaka koji toliko malo zna da ne zna koliko ne zna. Što se uhvati za proizvdlju atomobila koja je bila samo deo svake moguće prozvodnje koji su obezebeđivali radostan život dvadeset miliona Jugoslovena? Gde se ubacuješ u razrušenu državu i uništenu privredu,gde od dva miliona Beograđana ujutru pola milona ustaje sa namerom da nekoga prevari, ukrade, podmiti.
Kada si već spomenuo Ameriku, pa moja je ćerka zavišila četvrti razred matematičke gimanzije u okrugu Los Anađelesa 1989/90, kada je nastvnik za opšte obrazovanje prikazao film snimljen u pirotskoj fabrici tekstila "1. Maj", kada su se američka deca čudom čudila u kakvim uslovima rade i hrane se radnici. Fabričke hale napravljene po najvišim standardima, restoran ishrane sa belim stoljnjacima i kvalitetnom hranom. A posle obroka odmor i šetnja fabričkim parkom so zelenom travom punog cveća,jezerom u kome plove labudovi. Da li znate da su u "zaostalom" Vranju radile pet fabrike čiji su prozvodi bili na najvišim standardima?


Petar B | 31/07/2015 14:41 
Moram da se apsolutno ne slozim sa autorom. Ne zato sto je Jugo bio dobar auto. Naprotiv bio je vrlo loš, ali I vrlo popularan u SAD, zbog svoje tadasnje cene od ispod $ 4,000. Autor tvrdi da automobil nikada nije imao sanse na tamosnjem trzistu ali cinjenice ne govore tako.
Jugo se u Americi pojavio u isto vreme kad i jos jedan novitet-prvi Hyundai, koji se uzgred prodavao za oko $ 5,000, i koji je bio jednako lose sklepan kao i Jugo. Oba automobila u brzo nasla kupce, zeljne novih auta, za tako malu cenu. Ostalo je kako kazu istorija. Hyundai je posle tog prvog automobila sve vise poboljsavao kvalitet, tako da je sada vec prestigao japanske proizvodjace I postao jedna od najvecih auto kompanija. Zastava je kao I cela Jugoslavija potonula, sve dok joj Fiat nije malo udahnuo zivota. Da li bi I Zastava posla putem Hyundai-a da nije bilo gluposti I ratova? Tesko je reci ali su Korejanci, sa istog starta, dokazali da je to moguce.
Srbi i ostali Balkanci su pokazali nesto sasvim drugo!

Gruja Ognjanovic | 31/07/2015 15:22
Mr Đuriću,
U taj socijalistički sistem smo mi stariji bar nešto započeli. I uspesi Energoprojekta, Energoinvesta, MIN-a I ostalih većih firmi, van Srbije I ostalih bivših republika, širom sveta, nije za zanemarivanje. Škoda 1000 MB je u to vreme bila za podsmeh u odnosu na Zastavu 101.
I vidi čuda, Škoda se nije predala, njihovi mladi su je usavršili.
A šta su naši mladi uradili? Da bi se ekonomija naše Srbije vratila u takvo vreme, možda samo neke nove generacije to dočekaju, jer vidimo da samo strane kompanije profit naše radne snage ubiraju.
Zato, ne brukaj...

Reda Radi | 31/07/2015 15:33
Da li može autor, privrednik i poslodavac (pošto je direktor Trust Market Research-a) Bojan Đurić da nam kaže koliko je privredio, uposlio mladih, otvorio malih Jugo-Amerika firmi, plasirao proizvoda na domaćem i stranom tržištu? Dostupna internet stranice ovog "privrednika" i njegove "firme" bi bio dobar početak jer teško, da ne kažem nikako da se nađe. Hvala.

Dragan Stojaković | 31/07/2015 17:16
Pokušah da shvatim sta je svrha članka jer ništa novo pametno, konstruktivno da se pročita. Sve do mesta gde autor napisa: "Ovih dana, kada je politička Srbija, dakle Aleksandar Vučić, pametno procenila..." Na srpski prevedeno: "Ovih dana, kada je politička Srbija, dakle Aleksandar Vučić, meni dala posao savetnika u privrednoj komori...Hvala, hvala, hvala, evo moga članka da se zahvalim".
Jadno.

miloš milošević | 01/08/2015 21:14
O privredi piše čovek koji u njoj nije proveo ni 5 minuta, a za sebe misli da je ozbiljan privredni autoritet. Savetuje šefa PKS koji ni sam nije ni video privredu. Oni i slični su "velika perspektiva" srpske privrede. Nešto se mislim: ove neoliberalne "eksperte" treba lustrirati isto kao i one Slobine. Ako izuzmem rat i izbeglice, ne znam ko je veću štetu napravio Srbiji. A, eto, pišu koješta, čak i u "Politici" i niko ih ne dira..
 

Нема коментара:

Постави коментар