Играли сте током каријере и у политичком театру. Да ли га је наша стварност демантовала, да ли је нестао? Односно, где је данас његово место?Политички театар из седамдесетих и осамдесетих година прошлог века једноставно је нестао. Постоји неколико редитеља који покушавају да се у својим представама баве политичким темама. Можда не дневно актуелним политичким, већ промишљањем о стању демократије, стању људских права. У неким од тих представа и играм. Ту мислим на Стеријине „Родољупце” редитеља Андраша Урбана. Оливер Фрљић и Кокан Младеновић редитељи су који се у овом тренутку баве озбиљним политичким театром. Нажалост, нема ни драмске литературе, нити аутора који пишу за ову позоришну форму. Као да ауторима треба временска дистанца да сагледају време у коме живимо. Заправо, догађају нам се невероватне ствари које је немогуће досегнути литературом. Дакле, стварност је много страшнија него што то може да се сагледа кроз литературу. Ту не мислим само на нашу домаћу слику, већ и на светску: стања духа, демократије, раскола између богатих и сиромашних, миграната... Нешто од тога је, рецимо, дотакао редитељ Јагош Марковић у представи „Тако је ако вам се тако чини” Л. Пирандела, а то је питање истине.
понедељак, 19. фебруар 2018.
ИНТЕРВЈУ: ПРЕДРАГ ЕЈДУС, ГЛУМАЦ - Постајемо друштво заборава
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар