недеља, 31. мај 2015.

Danas su Trojice


Autor - Nena od Mačve
Srećno poprodicama i gradovima i selima čija je danas slava.
U mojoj rodnoj Mačvi Trojice i većina praznika vezanih za Vaskrs ne slave pojedinačne porodice kao krsno ime nego je to slava celog sela i zove se preslava. U mome selu i u većini sela u okolini Šapca ,preslava se obeležava bogatim svečanim ručkom (na koji dolazi rodbina i prijatelji iz drugih sela) i ima više porodični nego verski karakter:ne obeležava se okupljanjem oko svetog drveta -zapisa ( moje selo ga nikada nije ni imalo), niti se organizuju litije , što je inače karakteritično za preslave u nekim drugim krajevima.
Kako god, preslava je lep običaj jer je prilika da se vide i okupe oni koji se viđaju jednom u godini...
Danas nisam tamo jer nemam kome da odem i niko me ne čeka :moji Miljanovići su izumrli, a prijatelji iz detinjstva, pa...svako ima svoj život i mnogo preče goste nego što je školska drugarica ili davna mala komšinica...
Danas se samo s blagom setom sećam sela u koje odavno ne idem, sećam se oca i majke , sestara i svečarskih dana: svi moji mačvanski dani su zeleni svečari sačuvani u duši .
Srećne ti preslave, zeleno, zeleno selo moje.

Нема коментара:

Постави коментар